0

Sommartid

Godmorgon vĂ€rlden 🌍
 
DĂ„ var det pĂ„skdagen idag dĂ„, dessutom har vi sommartid☀
Jag sĂ€llar mig till den skara som tycker att vi ska ha samma tid hela tiden. 

LÀste igÄr om att EU-parlamentet röstade i mars 2019 att med start Är 2021 sluta stÀlla om klockan.
Men eftersom ministerÄdet i EU var oeniga sÄ rann frÄgan ut i sanden...

Det Àr tydligen upp till orförandelandet att ta upp frÄgan!
Sverige var förra Äret orförandeland, hade de valt att ta upp den skulle tidsomstÀllningen kunna upphöra Är 2025.
Om sĂ„ skett sĂ„ skulle de efter beslutet ha en 18 mĂ„naders lĂ„ng koordinationsprocess för att samordna de nya tiderna, för att inte fĂ„ ett "lapptĂ€cke" med tidszoner😳!
 
Det verkar som att inget orförandeland lyfter frÄgan, sÄ vi fÄr nog rikta in oss pÄ att fortsÀtta vrida klockan fram-och tillbaka!
 
 
Annars denna pĂ„skdag har jag ingenting mer Ă€n att bĂ€dda rent pĂ„ agendan! Tror jag ska ta mig en cykeltur och andas natur och kanske fotografera lite📾
Det Ă€r sĂ„ skönt att inte ha nĂ„got man mĂ„steđŸ™đŸŒ
Kan hÀnda att jag kollar om min kusin Susanne Àr hemma och kanske bjuder pÄ en kopp kaffe!
 
Hoppas Du fĂ„r en go pĂ„skdag utan mĂ„sten ocksĂ„đŸŒ·
 

Kommentera hÀr: