0

LĂ€nge leve livetđŸ™đŸŒ

Godmorgon 🌍
 
Söndagen den 24 mars 2024.
Vaken tidigt i vanlig ordning!
Somnade i soffan igÄrkvÀll, vaknade vid 23 tiden och förflyttade mig till sÀngen.
 
Kollade pÄ googlemap tidigare imorse pÄ stÀllet jag ska ha festen.
InsĂ„g att jag sagt fel adress till nĂ„gra🙈
Tur att jag har tid pĂ„ mig att rĂ€tta till det😂
 
Ska Äka förbi dÀr om en stund för att kunna förklara bÀttre för de som ska komma...
Tur jag har en snĂ€ll son som kör mig❀
 
TĂ€nk att jag varit ledig i fyra hela dagar!
De gick fort, men jag tycker det ska bli roligt att gÄ till jobbet imorgon!
Det Àr sÄ hÀrligt att tycka jobbet Àr kul igen!
 
Var till mitt gamla jobb i mÄndags pÄ en blixtvisit, det kom sig att bli sista gÄngen jag gjorde det!
Det uppstod en situation som fick mig att kÀnna mig som jag var pestsmittad!
HÀr ska ÀndÄ sÀgas att personalen dÀr alltid behandlat mig vÀl och jag har aldrig kÀnt nÄgot annat frÄn dem. SÄ inget ont sagt om dem!

NÀr man blir anstÀlld av Karlstad kommun sÄ skriver man pÄ ett papper som gÀller tystnadsplikt.
Om jag hör saker om nÄgot barn eller personal sÄ för man inte det vidare! Hur sjÀlvklart som helst!
Och varför skulle man och till vem liksom!!!
 
NÀr man dÄ sitter och tar kaffe med nÄgra som ska diskutera om barngruppen och det kommer in nÄgon och sÀger; "Àr duuu hÀr"!
Och sedan inte ens tittar pÄ en!
Visst, jag borde inte ha varit dÀr!
Sedan fĂ„r man höra att vederbörande var chockad😳
AlltsÄ, jag har jobbat pÄ det stÀllet i 10 Är, och hört bÄde det ena och det andra! 
Jag lyssnade inte ens pÄ vad som sas under de fÄ minutrarna jag satt dÀr!
Jag var försjunken i andra tankar och dessutom tyckte jag inte att jag hade med det att göra!
 
Men kÀnslan jag fick av personen som kom in gjorde mig uppriktigt ledsen! 
Om jag sÄ hade lyssnat pÄ vad som sas skulle jag aldrig yppat ett ord om det!
Men som sagt, jag har slutat dÀr och behöver inte gÄ dit mer! DÄ slipper hen bli chockad över att se mig! Problemet löst!
 
Nog om det!
 
Nu vĂ€ntar jag pĂ„ min son, undrar om det blir premiĂ€rtur i 350:n. Den gick igenom besiktningen i fredagsđŸ‘ŒđŸŒ
Eller om det Àr i volvon han kommer...
Ă„terstĂ„r att se👀
 
FĂ„glarna kvittrar ute i högan sky, solen Ă€r gömd bakom molnen. NĂ€sta söndag har vi sommartidđŸ™đŸŒ
Det kÀnns ÀndÄ hoppfullt trots allt!
 
LĂ€nge leve livetđŸ™đŸŒ
 
 
 
 
 
 

Kommentera hÀr: