0

Vargavinter

Godmorgon vĂ€rlden🌍
En vecka har passerat sen sist jag skrev. 
VĂ€der har vi och det Ă€r verkligen 
vargavinter som rĂ„derđŸ„¶ (null) 

LÀngesen det var sÄ mycket snö och sÄ kallt...sÄ lÀnge!
Denna morgon visar termometern pÄ -21,2 grader!
Imorgon samma tid sĂ€ger vĂ€derappen +1😳
Tids nog kommer den efterlÀngtade vÄren!
 
Veckan som gÄtt har varit bra, fast jag har varit trött i huvudet!
MÄndag och tisdag var jag pÄ mitt gamla jobb med Ann-Britt som kommer att vara dÀr istÀllet för mig.
Presenterade henne för alla och visade hur jobbet Ă€r upplagt. Helt övertygad om att hon kommer att fixa det galantđŸ‘đŸŒ

Onsdag började jag pÄ mitt nya jobb.
En del att rĂ„dda i bl.a upplĂ€ggning av frukost och lunch pĂ„ vagnar. Lite rörigt för en ovan, men det gick. Tacksam över att personalen dĂ€r Ă€r hjĂ€lpsamma och trevligađŸ™đŸŒ
 
IgÄrmorse gick jag till mitt gamla jobb, hÀmtade ett förklÀde jag köpte nÀr jag jobbade pÄ Skogsbackeskolan. Ingen som anvÀnder det nu.
Passade pÄ att ta frukost med Ann-Britt och de i köket.
Var Àven in pÄ nÄgra av avdelningarna,
pÄ en av dem satt nÄgra barn.
Hej "Angkicka" sa lilla A och R. Även S kom och sa "Angkicka". De hade frĂ„gat efter mig. GodingarnaâŁïž
NĂ€r jag sa hej dĂ„ och vinkade sĂ„ sĂ€ger R mitt namn igen och ger mig en slĂ€ngpussđŸ„°
Han fick en tillbaka😘
Det vĂ€rmde verkligen hjĂ€rtat❀

Trött efter veckan hamnade jag i soffan och sÄg nÀstan hela Sagan om konungens Äterkomst.
Gandalf Ă€r lite lik min pappa❀
IstÀllet för att somna i soffan stÀngde jag av tv:n och la mig i sÀngen och somnade nog innan huvudet landade pÄ kudden.
 
Blev vÀckt 5:30 av Nismo, gav honom mat och sen la jag mig igen. Vaknade vid 8 igen.
Strax Àr kaffemugg nr 2 urdrucken.
Ska hjĂ€lpa min son ut till bilen med saker han ska ha med till garaget. 
Sen ska jag försöka att ’snygga’ till mig, har bjudit in mig sjĂ€lv kl 12 pĂ„ kaffe hos halta Lotta.
Det Ă€r egentligen min kusin Susanne som sitter hemma med bruten fotledđŸ˜«

Efter det hem igen, ikvÀll ska jag se nÄgra avsnitt av "The curse of oak island", ja och efter det Àr det vÀl bara att blunda igen!
Hoppas Du fĂ„r en trevlig lördagđŸ€—
 
 
 
 
 


Kommentera hÀr: