0

Se det vackra i det lilla

Godmorgon vĂ€rlden 🌍
 
KĂ€nslan nĂ€r man helt plötsligt studsar upp ur sĂ€ngen för att man tror att man försovit sig...ut i köket o trycker pĂ„ kaffebryggaren, in pĂ„ toa och vĂ€l dĂ€r ser att klockan bara Ă€r 05:38😼‍💹
 
MÄste ha drömt att jag stÀngt av klockan och nÀr jag hörde Nismo pÄ byrÄn i hallen, krafsandes pÄ spegeln dÀr sÄ for jag upp som ett jehu i tron om att jag försovit mig.
Men det Ă€r lördag och klockan skulle inte ringa förrĂ€n 07:20, bokat tid i tvĂ€ttstugan frĂ„n 07:00 för att tvĂ€tta en jacka.
Suck liksom!
 
SÄ nu har jag lagt mig tillbaka i sÀngen med en mugg kaffe, ligger och vÀntar pÄ att himlen utanför ska ljusna.
 
Det ska enl prognosen bli vackert vÀder idag,
☀ och hela 5+đŸ™đŸŒ.
Förhoppningsvis tinar en del av ismassan pĂ„ gatornađŸ‘đŸŒ
Det gĂ€ller att ta tillvara pĂ„ det vackra, för pĂ„ tisdag Ă€r det mer snö som vill ner och pĂ„ torsdag ska det bli -12!đŸ„¶
VÀdrets makter mÄste man bara acceptera, Àven om man inte alltid gillar det!
 
Dagens agenda, förutom att tvÀtta jackan sÄ ska jag fÄ lite datahjÀlp av Pernilla.
TÀnkte ocksÄ ta en promenad till Susanne för en fika.
 
I eftermiddag ska jag fortsÀtta med lite förberedelser inför min födelsedagsfest.
Det tar sin tid och jag vill ha allt klart i god tid!
Dagarna innan ska jag fixa maten sÄ dÄ kan jag inte ha annat Àn det att tÀnka pÄ.
Alla kringattiraljer mÄste vara klara dÄ!
För att stressa Àr inget alternativ!
FramförhĂ„llning Ă€r en god egenskap😀
 
TĂ€nker idag extra mycket pĂ„ min vĂ€n, LenađŸ™đŸŒ
Det Àr idag 5 Är sedan hon dog!
5 Ă„r😳 och jag saknar henne sĂ„ mycket!
Tror i Àrlighetens namn att det knappt gÄtt en dag som jag inte haft med henne med i tanken!
 
Nu börjar himlen skifta fÀrg, den har gÄtt frÄn svart till en ljusare nyans, lite ljusblÄ.
Snart Ă€r den, hoppas jag, klarblĂ„ 😍
Om man tĂ€nker stort...vilken lycka det Ă€r att kunna se dettađŸ™đŸŒ 
Jag Àr tacksam över livet, att fÄ finnas,
Àven om det stundtals Àr kÀmpigt sÄ fÄr man inte glömma bort hur vÀrdefullt livet faktiskt Àr!
 
Se det vackra i det lilla och ha nu en riktigt bra lördagâŁïž
 
 
 
 

Kommentera hÀr: