0

Hela luften full i folk

Godmorgon vĂ€rlden 🌍
 
Jag blev för omvÀxlingsskull inte vÀckt av Nismo denna lördagsmorgon.
Blev vÀckt av ringsignalen i min mobil.

Varit ut till tvÀttstugan.
Och det slog mig nÀr jag kom ut, sÄ ljust det Àr!
Det Ă€r underbart att ljuset Ă„tervĂ€nder efter denna bistra rĂ„a vinterđŸ™đŸŒ
T.o.m snön Àr borta frÄn taken, regnet och blÄsten har gjort sitt.
Vi har Àven barmark nÀstan överallt, eller barmark...vi har fÄtt grusvÀgar
men hellre ett tjockt lager grus Àn is iaf!
 
IgĂ„r var det vĂ€rsta blĂ„svĂ€dretđŸŒŹïž
NÀr jag gick frÄn SÄngtrastens förskola sÄ höll jag pÄ att blÄsa omkull...skrattade faktiskt till och sa högt för mig sjÀlv men herregud.
 
Som sagt, lördag idag, nÀr tvÀtten Àr klar ska jag en tur ner till stan. TrÀffa min moster, sen mÄste jag in pÄ Ur &Penn.
Äger tvĂ„ armandsur och bĂ„da har stannat!
SÄ van att titta pÄ armen vad klockan Àr, jobbigt att vara utan!
Precis som jag nu tittar pÄ en tom vÀgg i köket, dÀr vÀggklockan suttit.
Den gick sönder och jag bestÀllde en ny som inte kommit Àn. 
Jösses, hur trög Ă€r man liksom, jag vet att klockan Ă€r borta, lik vĂ€l tittar jag gĂ„ng pĂ„ gĂ„ng för att se vad uret Ă€r🙈
Tiden gĂ„r ju oavsett om jag ser pĂ„ en klocka eller ej⏱
 
Ska Àven göra ett besök pÄ Clas Ohlsson för att köpa fotofÀstare och albumblad.
SÄ jag kan sÀtta in alla foton jag framkallat, vilket jag kanske roar mig med nÀr jag kommer hem igen.
 
Nu stÄr jag och vÀntar pÄ bussen till stan. TvÀtten hÀnger kvar i torkskÄpet, helt otroligt!
Det ska vara sÄ energisparande sÀgs det...men det tar timmar att fÄ den torr...hur energisnÄlt Àr det, nÀr torkskÄpet fÄr gÄ flera timmar???
Förr fick man iaf torra klÀder under ett tvÀttpass, nu fÄr man boka flera pass för att det ska ske!
 
SĂ„dĂ€rja, stanbesök avklaratđŸ„”
Glömde att mÄnga fÄtt lön! Herregud, hela luften var full i folk! 

Det lustiga var att nĂ€r jag tog klockorna för att lĂ€gga i vĂ€skan sĂ„ hade ena helt plötsligt börjat gĂ„ igen😳
Kom in pÄ Ur & Penn med den andre.
Hon kollade den och sĂ€ger, jag kan inte ta betalt för ett nytt batteri, för det finns mycket kvar i det som sitter i! 😳 Hur mĂ€rkligt som helst, men helt plötsligt sĂ„ gick bĂ€gge klockorna!
Bra var vĂ€l detđŸ‘đŸŒ
 
Satt in lite foton i albumet, Àtit middag tillagat av sonen. Gott.
Nu blir det tvĂ„ avsnitt av "The curse of oak Island". Efter det blir det natta😮
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera hÀr: