0

Psykologen

Godeftermiddag vĂ€rlden🌍
 
Karlstad har vĂ€der idag med😬
Regn, sol och mulet.
Inte lika blĂ„sigt som igĂ„rđŸ‘đŸŒ
 
Jobbat i vanlig ordning, fick samtal frÄn en av driftledarna.
Det finns inga vikarier😳
SÄ imorgon blir det jo-jo Äkande mellan "mitt" stÀlle och ett till!
Samma jag var pÄ i fredags.
Dessutom fĂ„r jag "tĂ€cka upp" för de 2 timmar som 
den ordinarie har hos mig i vanliga fall.
Jag jobbar heltid alltid men det fÄr vÀl bli som det blir. Det blir ju kvÀll imorgon med skulle jag tro!
 
Dagen idag ja, jag har nyss kommit hem frÄn ett besök hos psykologen.
Blev hÀmtad i vÀntrummet av en ganska ung kille.
Han har nyligen börjat jobba pÄ vÄrdcentralen hÀr.
(De har inte haft nÄgon psykolog förut)
 
Han var brađŸ‘đŸŒlyssnade, frĂ„gade, reflekterade och sa hur han uppfattade mig.
Han berĂ€ttade att hans tjĂ€nst Ă€r att ta sig an de med psykisk ohĂ€lsa. 
Och det ansÄg han inte att jag "led" av.
Han tyckte att jag hade god insiktsförmÄga, men med mycket saker i bagaget som förstÄs Àr tunga att bÀra.
SĂ„ han skulle prata med kuratorn, jag kommer fĂ„ en tid hos honom framöver. 
Vad sÀger man...kommer tid, kommer rÄd...
Jag Ă€r vĂ€l som min mamma var, 
stark men ÀndÄ skör!
  (null)

Ibland Àr jag dyngtrött pÄ att vara stark,
ibland vill jag bara falla ihop och skita i allt!
SÄna tillfÀllen önskar jag det fanns nÄn annan som kunde vara stark Ät mig och skrapa ihop mig, trösta mig och fÄ mig hel igen!
Fast det Àr inte sÄ lÀtt förstÄs, dÄ jag sÀllan visar nÄgon annan de sidorna!
 
Jag brukar ha dagar dÄ jag sÀtter mobilen pÄ flygplanslÀge eller bara stÀnger av ljudet.
Isolerar mig frÄn omvÀrlden och bara Àr, grottar in mig i nÄn serie pÄ play. Eller nÀr lÀslusten finns har nÀsan i en bok en hel dag!
Det Àr förmodligen tack vare de dagarna jag överlever och orkar vara social, glad och positiv övriga dagar!
(I alla fall för det mesta)
 
SÄ Àr det med det!
Tror mÄnga kÀnner precis likadant!
 
Hur Du Ă€n kĂ€nner, Du Ă€r inte ensamâŁïž

Du Àr tillrÀcklig!
Jag Àr tillrÀcklig!
Det ska vi inte glömmađŸ™đŸŒ
❀❀❀❀❀❀❀❀❀
 
 
 
 
 



Kommentera hÀr: