0

Mamma

Godmorgon vĂ€rlden 🌍
 
Denna söndagsmorgon bjuder pĂ„ vackert vĂ€der☀
Solen trĂ€nger sig igenom mina skitiga fönster🙈
Kanske blir det putsning av dem lite senare. 
Jag ogillar att tvÀtta fönster, Àven om jag gör det bÀttre nu Àn förr!

Min mamma brukade alltid skĂ€mma bort mig med att komma och ta mina fönster❀
Vilken lyx det varđŸ™đŸŒ
Jag fĂ„r ha henne med i tanken nĂ€r jag tar fönstren, sĂ„ kanske hon ser till att det blir lika bra som nĂ€r hon tog demđŸ‘đŸŒ
 
ApropĂ„ mamma, jag hade en otroligt trevlig dag/em/kvĂ€ll igĂ„r. 
Jag var som sagt och firade Ulla, en av min mammas Àldsta vÀninnor som fyllde 80!
(null)
SĂ„ mycket god mat!

De Ă€r sĂ„ vĂ€lkomnande, de fĂ„r en att kĂ€nna sig som en i familjenâŁïž
Flera pÄtalade att de saknade min mamma mycket!
Jag kan bara hĂ„lla med i det! 
Men det vÀrmer ÀndÄ att höra det frÄn
andra ocksĂ„đŸ™đŸŒ
 
Jan, Ullas ena son och tillika min barndomskamrat, vi som sa att vi skulle gifta oss nĂ€r vi var smĂ„đŸ˜
Vi ska förstĂ„s inte det, istĂ€llet ska vi nu bli rika💰
Vi gjorde igÄr tvÄ kenorader för sju dagar!
Rikedomen började sĂ„ smĂ„tt med en vinst pĂ„ hela 40kr😂 
 
PÄ kvÀllskröken fick jag skjuts hem med Ullas systerdotter, Marie, hennes man Conny, hennes pappa Stig och hennes bror Magnus.
De skulle nÀstgÄrds.
Stig var f.ö den som lĂ€rde min mamma att dricka whiskey 😂 
Stig & Yvonne och Ulla & Kalle samt min mamma & pappa umgicks mycket i min barndom.
 
Det var lite snopet nÀr det för nÄgra Är sedan uppdagades att Magnus och min granne Henrik Àr bÀsta vÀnner.
Henrik & Pernilla som f.ö var snĂ€lla att köra mig till kalasetđŸ™đŸŒ
VÀrlden Àr liten ibland!
 
Hur som haver, det Ă€r berikande och upplyftande att trĂ€ffa sĂ„ mĂ„nga mĂ€nniskor som man inte trĂ€ffat pĂ„ lĂ€nge och Ă€ndĂ„ har man kĂ€nslan av att det var alldeles nyssâŁïž
Förutom ovan nÀmnda:
Janne, Per, Anki, Hampus, Eva, Christofer, Jennifer m fam, Anne-Marie m. fl.
Tack för att ni alla Àr sÄ hjÀrtliga!
 
Nu Àr det knappa mÄnaden kvar tills ett annat firande, kusin Susanne fyller 60!
Har lite att fixa till henne innan dess😁
 
Men nu Ă€r nu och nu blir det pĂ„fyllning av kaffemuggen☕
Sen kanske jag tar itu med fönstren...
 
Vad Du Àn ska ta itu med, eller inte...
önskar jag Dig en bra söndag☀
 
 
 
 
 

Kommentera hÀr: