0

Julpyntat

Godeftermiddag vĂ€rlden🌍
 
Ja dĂ„ kan vi lĂ€gga hösten 2023 bakom oss🍁
För nu Ă€r vintern 2023 hĂ€rđŸ„¶â„ïž
Det blir iaf lite ljusare och trevligare med snö Àn det trista mörka vÀdret som varit i nÀstan hela November!
Det Àr en hel del minusgrader ocksÄ sÄ det som kommit ner ligger kvar.
Verkar enl vÀderapparna Smhi och klart.se som att minusgraderna ska hÄlla i sig en period nu.
 
Efter jobbet idag har jag julpyntat lite, kan konstatera att det blir mindre och mindre för varje Ă„rđŸŽ…đŸ»
Det lÀr bli jul ÀndÄ!
Kan tycka att det Àr lite mysigt att pynta lite men sjÀlva julafton kÀnns bara jobbig faktisk!
Lite Ă„ngestfylld!
Den gör mig ledsen inombords😔
 
Men jag pyntar som sagt, lite grann.
Det som Àr kvar nu Àr att byta gardiner i vardagsrummet och sÄ ska granen in. Sen Àr det klart!
 
Har Àven tradiotionsenligt köpt bingolotter till uppesittarkvÀllen.
FÄr vÀl se om Fru Fortuna visar barmhÀrtighet
 i Ă„r🍀
Har inga större förhoppningar, men man vet aldrig!
 
17 arbetsdagar Ă„terstĂ„r innan jag har jullov☃
Det ska bli skönt att inte behöva kliva upp sÄ tidigt pÄ morgnarna men mest ser jag fram mot nÀr almanackan klivit över till 2024!
Storhelger och jag Ă€r inte sĂ„dĂ€r jĂ€ttekompatiblađŸ«€
 
Men nu Àr nu och nu ska gardinerna strykas...
 
Och nu Ă€r de pĂ„ platsđŸ‘ŒđŸŒ
(null)
Granen fĂ„r vĂ€nta, iaf till pĂ„ söndag🎄
 
Nu blir det till att steka pannkakorđŸ„ž
Ha en fortsatt fin tisdagđŸŒ·
 
 

Kommentera hÀr: