0

Fars dag

Godmorgon vĂ€rlden 🌍
 
JomensÄatt det Àr till att vara vaken i ottan!
Och det p.g.a đŸ˜»
Nu Ă€r jag alltsĂ„ vaken och dĂ„ har đŸ˜»förmodligen lagt sig nĂ„nstans, för nu Ă€r han knĂ€pptyst😂
 
Bryggt kaffe som nu Àr klart att dricka.
Utanför mitt fönster Àr det förstÄs fortfarande mörkt, har ingen förhoppning om att himlen ska bli blÄ idag heller! 
 
November Àr verkligen en dyster mÄnad, vÀdermÀssigt!
GrĂ„tt, regnigt och kallt pĂ„ det viset att det gĂ„r in i mĂ€rgenđŸ„¶ Fy-o usch!
 
Dagens agenda bestÄr i ett snabbt besök till min moster pÄ förmiddagen.

Och denna söndag Àr det dessutom
Fars dag,
jag ska naturligtvis uppvakta min pappa.🎁
Jag brukar fÄ skjuts ut till Hammarö,
kl 12:00 ska min skjuts uppvakta sin pappa
och jag ska vara hos min kl 13:00. 
SÄ brukar det vara, dÀrför passar det bra att jag blir avslÀppt pÄ kyrkogÄrden först,
dĂ€r jag tĂ€nder ljus hos de saknadeđŸ•Żïž.
Efter det tar jag en promenad hem till min pappa, det brukar bli rÀtt bra tidsmÀssigt.
(null)
Fars dag har firats i Sverige sedan 1931,
först firades den i juni.
Men den senarelades sedan till den andra söndagen i November för att den ansÄgs ligga för nÀra mors dag som firas sista söndagen i Maj. 
Upphovsmakaren till Fars dag var Sonora Smart Dodd frÄn Usa som ville fira sin far för hans arbete.
Det var den 19 juni 1910, sedan spred sig detta över vÀrlden.
TĂ€nk sĂ„ mĂ„nga slipsar och skjortor handeln fĂ„tt sĂ„lt tack vare Sonora👔
Fast det Àr inget jag tÀnker ge till min pappa.
 
Ja och efter uppvaktandet sÄ blir det hem,
fixa middag gissar jag starkt pÄ.
IkvÀll kommer jag att titta pÄ 'Historien om Sverige' igen.
Intressant med historia.
Efter det hoppas jag pÄ en god natts sömn.
đŸȘ·đŸȘ·đŸȘ·Â 
Alla har en pappa,
men det Àr inte alla som kan fira dem,
och en del har pappor som faktiskt inte Àr vÀrda att firas alls!
Oavsett hur just Du har det med det sĂ„ hoppas jag Ă€ndĂ„ att Du har en bra dagđŸ™đŸŒ
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera hÀr: