0

Duktiga Annica

Godmorgon vĂ€rlden 🌍
 
Sola i Karlstad har gÄtt i moln och temperaturen visar 18+.
 
Det Àr en ny vecka, 
men bÀttre dag Àn igÄr

Nja, det vette tusan!
 
Vissa tillfÀllen i livet sÄ vill man liksom inget mer!
Jag skulle bara vilja slÀppa allt, 
inga krav, inga mÄsten!
 
Somliga dagar Àr det oerhört svÄrt att hitta motivationen till att ens kliva ur sÀngen!
KÀnslan av att vara otillrÀcklig.
Jag Àr förmodligen inte ensam om att kÀnna sÄ!
 
Hittills i mitt liv sÄ har jag,
oavsett  karaktÀr pÄ svÄrigheter, 
alltid tagit mig igenom dem!
Naturligtvis inte helt smÀrtfritt, 
jag har brytit ihop Ätskilliga gÄnger,
men har ÀndÄ pÄ nÄt sÀtt kommit framÄt!
 
VÀldigt ofta har jag fÄtt höra;
’Vad duktig du Ă€r’
’Vad stark du Ă€r’
’Duktiga Annica’
 
Om ni bara visste vad spyfĂ€rdig jag Ă€r pĂ„ att fĂ„ höra det!đŸ€ź
 
Duktig och stark!
Ofta nÀr de orden yttrats sÄ har jag absolut inte varit varken duktig eller stark!
Jag har inte haft nÄgot val!
  (null)
 
I min vÀrld sÄ stÀller man upp och finns och gör sÄ gott man kan! 
Speciellt om det gÀller en familjemedlem, 
dĂ„ finns inga alternativâŁïž

Man visar att man bryr sig, 
sÄklart kan man inte kan lösa alla problem men sjÀlvklart finns man och stöttar sÄ gott man kan!
 
Nu vet jag att detta inte Àr en garanti som gÀller alla!
Men för mig,
i min vÀrld,
sÄ gör man sÄ!
Det kostar naturligtvis och det Àr vÀl dÀrför jag har dagar som denna!
 
Agendan för dagen,
trÀffa kusinerna Mario-Lis och Camilla samt min moster Mona
(Mario-Lis heter förstĂ„s Marie-Louise, men min son sa alltid Mario-Lis nĂ€r han var liten sĂ„ nu fĂ„r hon heta sĂ„ 😁)
 
Vi ska luncha pĂ„ Klara'sđŸœïž
Ska möta upp Mona och Camilla vid PrĂ„men som inte finns kvar😆
och sen till Klara's
dÀr Mario-Lis möter upp.
 
DĂ€r har jag fĂ„tt till en trevlig trĂ€ffâŁïž

Resten av dagen fÄr bli som den blir!
 
đŸȘ·
Var rÀdd om varandra,
ingen vet vad som vÀntar bakom nÀsta knut!
 đŸȘ·
 
 

Kommentera hÀr: