0

Dagens agenda

Godmorgon vĂ€rlden 🌍
 
Ser man pÄ, ny dag igen!
LĂ€tt soldis, dĂ€r solen faktiskt gör lite lyckade försök och spricker igenom☀temperaturen sĂ€ger 26,5+⛅
 
Åt som sagt sallad pĂ„ Klara’s igĂ„r med min kusin Mario-Lis och
min moster Mona. 
Camilla fick tyvÀrr förhinder.
 
Vi satt dÀr inne och Ät, 
det Àr jobbigt att sitta i en miljö dÀr det Àr sÄ sorligt!

TegelvÀggar och högt i tak gör det sÄ "bunkrigt",  
ljudet slÄr liksom, nÀstan svÄrt att höra vad du tÀnker!

NÄvÀl, sÀllskapet var trevligt och salladen var som vanligt god men nÀsta gÄng jag ska Àta dÀr ska jag be att fÄ en halv sallad!
Det Àr nÀstan löjligt för mycket sallad!
 
PÄ hemvÀgen hÀmtade jag tavlorna pÄ combihörnan som  jag lÀmnade in för inramning hÀromdan, dyrt som satan!
Men vĂ€rt pengarna😊
 
Dagens agenda:
Kaffe förstđŸ™đŸŒalltid kaffe först!
Efter det kan jag komma igÄng!
 
Idag ska jag pÄ cykel-picnic med Maria, min f.d granne som jag nÀmnt i tidigare blogginlÀgg
(möten som berör och berikar)
 
Vi har under flera Ă„r pratat om att vi ska ha en cykel-picnic, det har inte blivit av. FörrĂ€n idag! đŸšŽđŸ»â€â™€ïžđŸšŽđŸ»â€â™€ïž

Skrev till henne i förra veckan och frÄgade om hon hade fullt upp denna tisdag,
till svar fick jag,
"nu fick jag det"😁
SĂ„ idag ska det Ă€ntligen bli avđŸ‘đŸŒ
 
Vi ska cykla ut till Hammarö,
gÄ in pÄ nÄn av affÀrerna dÀr och köpa med nÄt matnyttigt.
SÄ fÄr vi se vart vi slÄr oss ned.

TĂ€nkte samtidigt besöka kyrkogĂ„rden, mamma❀
som jag saknar henne😱
 
Det tomrummet Àr konstant!
 
DĂ€r i minneslunden, dĂ€r finns Ă€ven farmor, mormor och min moster MagganâŁïž
PÄ ena sidan kyrkan finns Àven min morfar och lite lÀngre bort farfar, hans fru Mary och bredvid dem min faster Ulla.
De har alla en speciell plats hos migâŁïž
 
I minneslunden tĂ€nker jag Ă€ven pĂ„ alla de andra som varit betydelsefulla för mig men som finns pĂ„ andra platserđŸ™đŸŒ
 
Nu behöver man ju faktiskt inte till kyrkogÄrden för att minnas,
de som Àr vidare finns ju med i tanken oavsett vart man Àr!

Men jag sjÀlv tycker det Àr fridfullt och harmoniskt att besöka iaf Hammarö kyrkogÄrd!
Att stĂ„ dĂ€r och blicka ut över vattnet nedanför ger mig en inre sjĂ€lsrođŸ™đŸŒ

SĂ„ Nismo fĂ„r vara ensam en stund idag med. đŸ˜»
Han tycker nog det Àr skönt med lite lugn och ro,
dÄ gÄr han ner och lÀgger sig i Nissanstolen.
Hans favoritplats tror jag.
 
MÄnga sÀger
"det Àr ju en katt, han klarar sig"
och visst, det gör han.
Men de fyrfotade Ă€r sĂ„ mycket merđŸ„°
De Àr familjemedlemmar, vÀrda all kÀrlek och omtanke!
  (null)
KvĂ€llsmys i soffan igĂ„rđŸ„°
 
đŸȘ·
 
 

Kommentera hÀr: