0

Gudfruktig

Godmorgon vĂ€rlden🌍
 
16+, nyss sken solen, men det kom nĂ„t moln i vĂ€gen. Som alla andra dagar har vi vĂ€der😀
 
IgĂ„rem var jag pĂ„ en liten shoppingtur till VĂ€lsviken med Ortrud.đŸ„°
Vi förĂ€rade bĂ„de ÖB, systembolaget, Arken Zoo och Coop med vĂ„r nĂ€rvaro.
Stod upp hela tiden trots att jag endast Àtit en matsked med bolognese!
 
Var hemma igen vid 17:30 tiden, dÄ fixade jag middag. Marinerad flÀskytterfilé och kulpotatis, till det, en grönsallad.
Min tallrik bestod av sex smĂ„ kulpotatisar, tvĂ„ utbankade smĂ„ köttbitar och mycket sallad. 
Till det drack jag en trocadero zero.
Det var gott att fĂ„ i sig nĂ„got, som inte magen och tarmarna slog bakut motđŸ™đŸŒ
Sen dök jag ner i slÀktforskningen igen.
 
Försökte hitta dokument pÄ en Jonas Bengtsson Elfdalius, en kyrkoherde frÄn EkshÀrad som föddes runt 1600, men det sket sig!
Har dokument fram till hans son,
Bengt Benedictus JonĂŠ Aurenius,
född 25 januari 1635,
död 24 augusti 1714.
Finns t.o.m bild pÄ honom och Àven dennes barnbarn.
(null)
Bengt Benedictus JonaÊ Aurenius frÄn EkshÀrad
 
Hans barnbarn—   (null)
Bengt Benedictus Piscator 
född 16 oktober 1693, död 28 juli 1776
 
PrÀsten som höll i mammas begravning hette Regina Piscator!
Man undrar ju om det finns ett samband dĂ€rđŸ€”
 
Och det Àr pÄ mammas morfars sida dessa kyrkliga Àr frÄn!
SĂ„ det Ă€r vĂ€l kanske inte sĂ„ konstigt att jag kĂ€nner mig lĂ€tt gudfruktig😇eller
😂😂
 
Dagen idag, har lite pÄ agendan.
Men det kommer med all sÀkerhet bli lite mer forskning ikvÀll.
(null)


Kommentera hÀr: