0

Olyckan

Godmiddag vĂ€rlden 🌍
 
NĂ€stan en vecka sedan jag skrev,
Karlstad har under tiden haft vÀder av alla de slag!
Dagen idag bjuder pÄ ca 23+ och lite sol blandat med moln.
 
Tillbringat stor tid i och pĂ„ min sĂ€ng. đŸ›ïž
Det blir sĂ„ nĂ€r man voltar ner i en dikesslĂ€nt pĂ„ tre meter med cykeln😖vilket jag gjorde i onsdagsđŸšČ

SĂ„ hĂ€r i efterhand Ă€r jag vĂ€ldigt tacksam att det 'bara' blev revbensfraktur!đŸ©»
Och det kan jag sÀga till er som inte haft det..
Det gör ONT! 
Fick tid pÄ fredagsmorgonen hos en lÀkare. 
Sjukskrivning till den 13/8,
sen fĂ„r vi se hur lĂ€get Ă€r😣.
Naproxen 2 ggr/dag i 14 dagar samt oxycodone 1/dag i 5 dagar dĂ€refter vid behov.💊
 
MÄhÀnda var det nÄn dÀr uppe som tyckte att jag behövde bli omruskad för att fatta att jag mÄste ta det lugnt, och som kanske sÄg till att det inte blev vÀrre! 
Hur som helst, jag Ă€r vĂ€ldigt tacksamđŸ™đŸŒ
 
Jag hoppas förstÄs pÄ en snabb ÄterhÀmtning, fast jag har förstÄtt att det förmodligen kan bli seglivat!
 
Men, ett steg i taget och vila, med betoning pÄ vila!
Orkar inte sÄ mycket mer.
Tur jag haft ryggskott tidigare sÄ jag lÀrt mig lite trix hur jag bÀst tar mig upp frÄn sÀngen bl.a!
 
Men sĂ„ trött man blir av smĂ€rta och vĂ€rktabletter😮 skulle kunna sova hur mycket som helst!
 
I förrgÄr fick jag för mig att jag var tvungen att röra pÄ mig, sÄ jag gick till affÀren.
Skulle ha ballonger som jag ska blÄsa i 3 ggr/dag.
NĂ€r jag stĂ„r i kön kommer min vĂ€n och tillika granne PernillađŸ€—
Hennes man, som jag mötte nÀr jag skulle gÄ, hade sagt att han trÀffat mig och att jag skulle gÄ till affÀren.
Hon hade studsat upp och tog bilen ner till affÀren.
Jag kan sĂ€ga att jag blev oerhört glad, jag hade inte orkat gĂ„ hem igen. Bless herđŸ™đŸŒâ€ïž
 
Jag ska nog ta och köpa mig en cykelhjÀlm, inser att det kan vara en billig livförsÀkring!
 
Och vad ni Ă€n gör, var rĂ€dda om er sĂ„ slipper kanske olyckan dyka uppâŁïž (null)
Olyckan frÄn Trazan o Banarne
 
 
 
 
 
 

Kommentera hÀr: