0

PostnordđŸ‘ŽđŸŒ

Goddag vĂ€rlden 🌍
 
Det regnar i Karlstad idagđŸŒ§ïž
Lite synd nÀr det var sÄnt fint vinterlandskap, men det ska komma mer snö pÄ mÄndag iaf enl. vÀderappen.
 
IgÄr vÀntade min son pÄ tvÄ paket med bildelar frÄn Usa.
FedEx hade han valt som transportör.
Men av nÄgon anledning sÄ blev det postnord som skulle leverera paketet till dörren.
Det ringde pÄ dörren vid lunch, jag öppnade och tog emot de tvÄ paketen.

Min son öppnar det ena och utbrister
"vad fan Àr det hÀr!"
I paketet lÄg det tandlÀkargrejer!
DÄ ser vi att det sitter tvÄ adresslappar pÄ,
en med hans namn och Àven en med adressaten Tandverkeriet!
Det andra paketet var rĂ€ttđŸ‘đŸŒ

Han ringer sÄledes upp postnord...kö...förstÄs...
Jag ringer till Tandverkeriet...
Postnord svarar efter en lÄng vÀntan...personen frÄgar om min son Àr hemma under dagen sÄ de kan hÀmta paketet som levererats fel.
NÀr han dÄ sÀger att det Àr han men pÄpekar att han saknar sitt andra paket sÀger personen i luren, vÀnta lite...
Återkommer efter en stund och sĂ€ger att min son ska avvakta...??? (pĂ„ vad liksom)
 
Jag sÀger; avvakta idag, hör du inget sÄ Äker vi till postnord imorgon!
 
Sagt och gjort, imorse tog vi paketet som var fel och styrde kosan mot postnord.
DÄ ringer min sons telefon - okÀnt nr- eftersom han sitter och kör sÄ svarade jag. 
Ja hej, jag söker .... har jag kommit rÀtt.
Ja sĂ€ger jag, jo det Ă€r sĂ„ att vi fĂ„tt hans paket med bildelar...đŸ™đŸŒ
(SÄn tur att avsÀndarens lapp satt pÄ paketet med min sons namn och mobilnummer pÄ)
 
Kommer och hÀmtar sÀger jag, fick för mig att det Tandverkeriet och att det blivit förvÀxlat.
 
Inga parkeringsmöjligheter sÄ jag tar paketet och gÄr in med det till dem.
Men de hade inte hans paket, dÄ sÀger jag, ja just ja, detta Àr ju jÀrnvÀgsgatan.
Hon jag pratade med sa Drottninggatan 19.
Ja det Àr lÀkarhuset sÀger de pÄ tandverkeriet...
 
De tackar för att jag kom med deras paket sÄ gÄr jag till lÀkarhuset.
Och jo dÄ, dÀr Àr hans paket med bildelarna.
BerÀttar kort om förvÀxlingarna,
de sÀger ;hur Àr det möjligt?
Jag svarar POSTNORDđŸ‘ŽđŸŒ.
Jag tackar för att de ringde och de önskar ett gott nytt Ă„r😊
Tacksam att det löste sig, men nu ska det bli intressant att se om Postnord hör av sig.
De har ju ingen aning om att vi gjort deras jobb!
Sannolikheten att de hör av sig Àr nog lika med noll!
 
JÀvla pissföretag!
 
SÄ lyd ett gott rÄd, ta aldrig postnord som distrubitör!

đŸȘ·
 
 

Kommentera hÀr: