0

JULLOV 🎄

Godmorgon vĂ€rlden 🌍
 
Fredagen den 22 december Àr hÀr.
Det har under morgontimmarna slutat snöa.❄
Och prognosen utlovar inget mer snö förrÀn pÄ mÄndag!
Minusgraderna ska hÄlla i sig, sÄ det kommer utan tvivel att fÄ bli en vit jul i Är! Trevligt!
 
Detta Ă€r min första jullovsmorgonđŸ™đŸŒ
Oj, vad jag behöver denna ledighet!
Det har varit mycket och det kÀnns, jag Àr trött i bÄde knopp och kropp!
Nu blir det vila och ÄterhÀmtning.
 
Fast jag började dagen med att skotta snö hÀr ute och sedan gick jag vidare till parkeringen och skrapade bort hÄrd is pÄ min sons bilrutor.
Kanske tycker jag det Àr Àr kul,
bara för att jag sjĂ€lv varken har bil eller körkort😬
 
Nu har jag landat tillbaka i sÀngen och har snart druckit upp dagens första mugg med kaffe.

Ska strax gÄ ut igen för att tÀnda ett ljus i lyktan jag har utanför dörren.
Det fÄr idag lysa för min mamma,
som jag skrev i förrgĂ„r sĂ„ blev hon sövd tills hon avled, vilket hon gjorde idag för fyra Ă„r sedan😱
Den saknaden...😔
 
Ska nu pÄ förmiddagen till stan en svÀng, inhandla nÄgra klappar.
Vet vad jag ska ha sÄ det gÄr nog fort.
Ev. kommer min moster med ocksÄ.

I eftermiddag...
apropÄ inget körkort, ingen bil...
ska jag vÀnta pÄ att min son slutar jobbet,
han har lovat att köra mig till ett stĂ€lle för att hĂ€mta en julklapp som min pappa och hans fru, Ulla ska fĂ„.🎁
Har de senaste Ă„ren alltid gjort en korg till dem med ostar, kex o dyl.
Men i Är blir det inte sÄ.
 
 Sedan kanske jag ska griljera skinkan eller sĂ„ gör jag det imorgon.

IkvÀll blir det nog nÄgra avsnitt av
"Black Mirror".
Tv:ns utbud verkar bara ha en oÀndlig massa amerikanska actionfilmer och Ànnu fler amerikanska romantiska filmer att visa!
Det stĂ„r jag inte ut med att se!đŸ€ź
 
Men jag mÄste inte titta pÄ tv:n,
jag mÄste ingenting!
För jag har JULLOV🎄
 
Önskar Dig som lĂ€st hit ner,
en fin fredag⛄
  (null)

Kommentera hÀr: