0

Sommarlovet 2023

Hej vĂ€rlden🌍
 
Regn vid 6 tiden imorse gjorde att jag la mig igen och somnade om.
Vaknade sen kl 11:00😳
Nu Ă€r det lite molnigt med sol i bakgrunden och det blĂ„ser en delđŸŒŹïž

Fick för mig att det var söndag, kĂ€nns verkligen som det. Men det Ă€r vĂ€ldigt skönt att det bara Ă€r lördagđŸ™đŸŒ
 
Var ut en svÀng med Nismo, han satt nere vid dörren, eller satt, han hoppade pÄ handtaget för att öppna dörren.
Tog fram kopplet, han blir sĂ„ glad över det sĂ„ han spinner medans jag sĂ€tter pĂ„ detđŸ„°
Lilla pĂ€lsklingenđŸ˜»
(null)
Han kĂ€kade lite grĂ€s och sen vidgade han sitt omrĂ„de, tills en granne lĂ€ngre bort kom ut. 
Likt en low-rider rusade han tillbaka hem och in.
Med en svans som en ekorre...
 
Dagen idag finns inga mÄsten,
det passar mig perfekt!
Jag orkar faktiskt inte med nÄgonting för tillfÀllet.
Vill bara sluta mig likt en kokon och samla ork.
IgÄr hade jag tanken att jag skulle Äka till stan idag för att gÄ in pÄ Normal och köpa hÄrspray.
Det var igÄr det, idag har jag inte den tanken!
 
Ska plocka ur diskmaskinen, köra igÄng en tvÀtt.
Efter det hyfsa till mig sĂ„ jag kanske kan gĂ„ till Ruds centrum för att posta ett brev.📼 
 
I eftermiddag blir det nÄgra avsnitt av
'Stranger thing' inne pÄ sÀsong 2 nu.
Har Àven sett sÀsong 1 av 'Medici' pÄ Tv4 play.
Förr om sommarloven har jag haft nĂ€san i en massa böcker. 
Det hÀr sommarlovet började jag i en bok(1793), kom till kapitel 9 sen försvann lÀslusten.
 
IstÀllet har jag betat av otaliga serier pÄ play.
Boken jag började i samt de tvÄ andra i samma serie har jag lÄnat ut till mitt ex.
TÀnker att jag kan lÀsa dem i höst istÀllet.
 
Sommarlovet 2023 Àr till Ànda!
Jag Ă€r nöjd med mitt rens-och röjprojektđŸ™đŸŒ
Hade Ă€ven ett par tillfĂ€llen som jag kommer minnas med glĂ€dje😁
Men till största delen har det varit rÀtt jobbigt!
VÀrmeslaget som gjorde att jag mÄdde sÄ dÄligt under en period och sen förstÄs voltningen med cykeln. Sen en del annat som pÄverkar mig rÀtt in i mÀrgen!
Jag fĂ„r Ă€n en gĂ„ng citera Tv3 prĂ€sten frĂ„n tidiga 90-talet; (en prĂ€st i natten)
"vem har sagt att det ska vara lÀtt att leva"!
 
Med det bevingade citatet önskar jag Dig en lĂ€ttsam lördagâŁïž
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera hÀr: