0

Kuratorsdag

Gotisdag vĂ€rlden🌍
 
Sola i Karlstad har visat sig frĂ„n sin bĂ€sta sida idag☀
Trots det har jag frusit, men det beror förmodligen pĂ„ trötthetđŸ„±
 
LĂ€ngtade ju igĂ„r efter att det skulle bli kvĂ€ll sĂ„ jag fick sova, jo tjenare! 
Hade sovit 1 1/2 timme nĂ€r klockan ringde imorseđŸ˜”
Det blir inte alltid som man tÀnkt sig!
 
Och efter Ă€nnu en arbetsdag sĂ„ har jag fĂ„tt mer ont. Gu' va tröttsamt och segt detta Ă€rđŸ˜«
Mitt jobb Àr inte lÀmpligt med revbensfraktur!
Fy! Jag blev bÀttre men efter att ha utfört mina arbetsuppgifter under veckan som gick och dessa tvÄ dagar den hÀr veckan sÄ kan jag bara konstatera att det blivit sÀmre!
 
Idag var det kuratorsdag, var till "min" kurator pĂ„ vc, hon undrade om jag behövde lĂ€karintyg direkt.
Om hon skulle gÄ och prata med lÀkaren...nÀÀeee sa jag!
Men hon har ju rÀtt, jag borde inte arbeta Àn, speciellt inte nÀr det gör det hela vÀrre!
Hon har f. ö rÀtt i en hel del!
Men bara för att en del saker Àr rÀtt behöver det inte betyda att det Àr enkelt!
 
Det var sista gÄngen jag trÀffade henne, hon hade ett vik som skulle gÄ ut i november, men den ordinarie hade Àndrat sig och hade redan börjat igen.
"Min" kurator skulle bara jobba nÀsta vecka ocksÄ. Sen till en annan ort!
Hon skulle iaf skriva till mig pĂ„ mĂ„ndag, och se om hon skulle boka in en tid hos den ordinarie kuratorn eller psykologen. 
Jag sa att jag funderar tills hon skriver,
om jag vill eller om jag vill avsluta helt.
 
Egentligen har man ju de flesta svar inom sig sjĂ€lv, men det Ă€r inte alltid lĂ€tt, ibland kan man behöva en neutral mĂ€nniska utifrĂ„n som kan fungera som en ögonöppnare.👀
 
Ja hörrni, det Àr mycket med det jordiska!
Vad gĂ„r vi inte alla och bĂ€r pĂ„?! 😔
 
Och vad Ă€n för bagage just Du har, önskar jag dig en god natt med lĂ€ttsamma drömmarâŁïž
(null)

 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera hÀr: