0

Kasta in handduken

Hej vĂ€rlden🌍
 
Torsdag och det Àr sista dagen i augusti.
VĂ€dret Ă€r höstligt med inslag av sommarvĂ€rme men jag fryser för ovanlighetens skullđŸ„¶
 
Klev igĂ„r upp som vanligt i ottan och cyklade till jobbet.đŸšŽđŸ»â€â™€ïž
Strax vid 11:30 pratade jag med en sköterska pÄ Falcks sjukanmÀlan.
FÄtt sÄ mycket mer ont efter att ha jobbat. Som sagt, mitt jobb Àr inte det optimala med en revbensfraktur!
 
Jag insÄg att jag kunde inte tvinga mig sjÀlv att fortsÀtta jobba med den smÀrtan.
Fick kasta in handduken och gĂ„ hem😔
BestÀllde vikarie för torsdag och fredag.
Tog en oxycodone och la mig, sen sov jag som en stock i 2 timmar. 
 
Nu hoppas jag innerligt att jag blir bÀttre sÄ jag kan jobba igen pÄ mÄndag.
För det hÀr, det Àr inte roligt alls!
 
Ligger jag stilla och vilar i sĂ€ngen Ă€r det ok, men sĂ„ fort jag reser mig upp, gĂ„r och stĂ„r sĂ„ smĂ€rtar detđŸ˜©
Bara blÀÀÀÀÀÀÀ!
Vill inte behöva Ă€ta vĂ€rktabletter, men vad har jag för val liksom💊!!!
 
Jag Àr sÄ van att Änga pÄ i 190 knyck, sÀllan gÄr jag frÄn ett stÀlle till ett annat tomhÀnt!
Men jag mĂ„ste nog inse att jag Ă€r inte en odödlig superwomenđŸŠžâ€â™€ïž.

Kanske Àr det inte försent,
försent att tÀnka om, att Àndra sig och inte vara sÄ förbaskat duktig jÀmt!
 
Kanske ska jag vÀlja att fÄ tid hos psykologen och grÀva i mig sjÀlv, nysta upp mitt duktighetsbehov sÄ att jag kan slÀppa det, en gÄng för alla!
Ja vi fÄr se, jag har ju ett par dagar pÄ mig att fundera tills kuratorn stÀller frÄgan pÄ mÄndag via 1177.
 
Ja, och dagen f.ö bjuder inte pÄ nÄgot spektakulÀrt, jag mÄste bara till affÀren sen. 
Men först ska jag vila lite till. 
 
(null)
 
Innan vilan,
vill jag önska just Dig en fortsatt fin dagâŁïž
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera hÀr: