0

Hulda 94

Godmorgon vĂ€rlden 🌍
 
Inget regn Ă€n😳
Enligt Smhi inget förrÀn imorgon em,
men enligt Klart.se kan det komma nÄgra stÀnk mitt pÄ dagen!
Eftersom jag gillar citat Àr det vÀl lÀge att citera DiLevas slagdÀnga;
"Vem ska jag tro pĂ„"đŸ€š
Jag fÄr vÀl helt enkelt göra som min son brukar sÀga;
-titta ut genom fönstret-đŸȘŸ
 
Hade det varit som vanligt skulle jag nu ha varit pÄ jobbet, men istÀllet vÀntar jag pÄ att klockan ska bli 08:15 sÄ att jag kan ringa lÀkaren. 

HĂ€romdan sa jag till en person;
-det Àr bara att gilla lÀget-!
Personen svarade;
-Nej det behöver man inte, men man fÄr acceptera det!
Och det Àr ju vÀldigt sant!
För jag gillar verkligen inte detta, men har inget annat val Ă€n att acceptera att det tar tid att bli bra!😔
 
Men det Àr sÄ frustrerande, att vara begrÀnsad!
19 dagar som jag haft ont, fast visst,
det Àr som en 'fis' i rymden jÀmförelsevis med andra som gÄr omkring med konstanta smÀrtor av olika slag! 
Oavsett vilken Äkomma man Àn har, det finns alltid nÄgon som har det vÀrre!
 
SedÀr ja, och inte kan jag lita pÄ nÄn av vÀderapparna...
nu ösregnar detđŸŒ§ïžđŸŒ§ïž
 
Att ringa lÀkaren var inga problem,
problemet var att komma fram😼‍💹!!!

Telefontid mellan 08:15-09:15,
de tvÄ första samtalen kopplades till en röstbrevlÄda dÀr de sÄ vackert berÀttade om telefontiden som enligt klockan redan börjat!
DĂ€refter kommer det bara upp,
'AnvÀndaren Àr upptagen'! 65 ggr!!!
Helt plötsligt tutade det vanligt, följt av en röst som sa;
-Det Àr fortfarande samtal före, var vÀnlig vÀnta-!
Och det gjorde jag, vÀntade och vÀntade i 30 minuter!
För att sen bli...bortkopplad😡
(null)
Ringde sÄledes upp vÄrdcentralens vÀxel,
blev uppringd efter en stund av en sköterska.
Hon hÀnvisade mig till 1177, samt att Äterigen prova ringa lÀkaren imorginbitti!
 
Ja det Àr nog sÄ, 
man mÄste vara nÄgorlunda frisk för att orka vara sjuk!
Hur gör folk som faktiskt inte har ork alls,
tÀnker pÄ alla gamla, ensamma som kanske inte har nÄgon som kan hjÀlpa dem!
Typ som att Hulda 94 försöker fĂ„ lĂ€karkontakt och blir hĂ€nvisad till 1177, skulle hon ens veta vad 1177 Ă€rđŸ€”
 
Mycket som Àr mÀrkligt i dagens samhÀlle!
 
Vi behöver visa varandra lite mer omtanke,
sÄ gör det idag,
visa nĂ„gon i din nĂ€rhet lite extra omtanke sĂ„ blir det en fin mĂ„ndag ska du seâŁïž
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera hÀr: