0

-Inget ont, som inte har något gott med sig-!

Godförmiddag världen 🌍
 
Lördagsmorgonar är väl ändå underbara🙏🏼
När man för en gångs skull vaknar av sig själv!
Ingen mobil ringer och Nismo😻, måhända att han försökt att väcka mig, men utan framgång..
 
Bryggt kaffe, första kaffetåren på hela veckan här hemma☕️.
Så nu sitter jag i sängen, dricker kaffet. Solen gassar in genom fönstret☀️
Termometern visade nyss +22 grader.
M.a.o så blir det nog en vacker höstdag idag.
 
En dag då jag inte har något speciellt på agendan mer än att jag ska höra av mig till några personer, har ett par missade samtal från veckan. 
Har mått så dåligt och när jag kommit hem från jobbet så jag har inte haft orken att svara😬
 
Varit sliten och trött, magen har varit helt paj! Nästan allt jag ätit har gått rätt igenom😖
Svinjobbigt! Tackar min gud att jag har en egen toalett på jobbet! Inte ens kaffet har velat vara kvar! Funderar på vad det är för fel, om det är gluten eller ibs...det i kombo med inre stress.
Eller kanske att den inre stressen utlöst något av dem. Vad vet jag...
 
Fast jag fick höra att om man har ibs så har man ont i magen och det har inte jag!
Jag får väl avvakta och se om det blir bättre, annars måste jag kanske kontakta vårdcentralen.
Jag har inte det bästa förtroendet för den institutionen, men vad har man för val liksom.
 
Tack vare måendet under veckan som gått så är jag nu 700 gram från min målvikt som jag satte upp för x antal månader sedan.
Inte det sättet jag tänkt mig förlora vikt på,
men för att tänka lite positivt så får jag använda det gamla ordspråket;
- inget ont, som inte har något gott med sig-!
 
Men dagen idag ja, jag ska även få iväg ett brev till en f.d kollega. ✍🏼
Ja sen blir det väl till att plocka undan lite i hemmet. Det kan rota till sig mycket på en vecka om man inte håller efter tydligen😮‍💨
Och jag gillar inte det! 

Hoppas Din vecka varit bättre än min, och ha en riktigt härlig höstlördag idag❣️☀️
 
 
 
 

Kommentera här: