0

En aldrig sinande källa…

Godmorgon 🌍
 
Slog upp ögonen 5:42, det var varken mobilen eller Nismo som väckte mig. Vaknade bara sådär ändå!
Tänkte först, "men vad fan, jag har ju semester idag"!
Sen insåg jag att det är rätt skönt att vakna tidigt och faktiskt inte behöva iväg nånstans.
Gick upp och tryckte på kaffet, såg att min son inte kommit upp. Väckte honom, han brukar gå upp 5:40. Så det var kanske nån mening med att jag skulle slå upp ögonen så tidigt!
 
La mig igen för att vänta på att kaffet skulle bli klart, hörde inte bryggaren alls.
Upp och kolla,
då hade jag glömt att fylla på vatten🙈
Hällde i det och sen blev det kaffe☕️
 
Igår var min kusin Susanne här efter jobbet.
Vi har ju känt varandra i hela våra liv, och umgåtts oräkneliga gånger!
När vi ses kan vi sitta och prata i timtal om allt möjligt, inget märkligt med det.
Det märkliga är att det aldrig tycks sina på saker att prata om😄
Så många timmar vi suttit så borde vi ha pratat om allt redan. 
Men det tycks aldrig ta slut på ämnen att diskutera, och det är ju tur! 
Sen är det förstås så att vi båda glömmer en del vi pratat om och därför blir det som nytt när vi tar upp det igen🤣
En aldrig sinande källa m.a.o👌🏼
 
Som sagt, idag har jag en semesterdag☀️
Solen skiner, lite blåsigt och lite stackmoln.
Har nu kört igång en maskin med tvätt, kaffet är strax urdrucket och jag ska baka sommarmuffins.
Hittade ett recept på facebook.
Det är muffins med fyllning i.
Jordgubbssylt och vaniljkräm.
Och frosting ovanpå med jordgubbar på toppen🍓
Hoppas de blir lika goda som de såg ut i receptet!
 
Ska sen gå ut och se om jag kan plocka ihop lite blommor, ska även ta ut Nismo senare.😻
 
Ska njuta av varenda minut av dagen!
Med jämna mellanrum (tyvärr) blir man varse om att livet är oerhört skört!
Fick igår reda på att cancern tagit grepp om ännu en person jag känner!
Det gjorde mig väldigt ont! 
Så njut och ta vara på dagen idag🙏🏼
Och glöm inte att visa att Du bryr Dig, ett samtal, ett sms...det gör så mycket och kostar så lite❣️
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: