0

Minnen

Goddag vĂ€rlden 🌍
 
Söndagen den 18 augusti 2024!
Har man facebook sÄ dyker det ofta upp "minnen" frÄn tidigare Är vid en del datum...
Dagarna runt detta datum Àr inget undantag!
 
 
Fick idag upp ett minne att jag Ät lunch i Skillingaryd för 8 Är sedan!
Det var pĂ„ vĂ€gen ner till VĂ€rnamo för att besöka min faster Birgit för sista gĂ„ngen!😱
Det var jag, min mamma och min son som Äkte över dagen. En mycket kÀnslosam resa!

Och imorgon Àr det 5 Är sedan min mamma ringde mig tidigt pÄ morgonen och berÀttade att hon var pÄ sjukhuset!
Dagen dĂ„ lĂ€karen ringde mig och sa att mamma hade cancer😱 och efter det blev livet inte sig likt igen!
 
Det Àr ocksÄ dagen idag som min sons farfar skulle fyllt 98 Är.
Och den 16/8 var det datumet som min mormor dog! Och om jag inte helt missminner mig sÄ var det Àven nÄn av dessa dagar som min moster June dog ocksÄ!
Som jag nÀmnt i ett av mina tidigare blogginlÀgg, vissa datum glömmer man aldrig, pÄ gott och ont!
 
Det Àr ganska lÀtt att minnas datum sÄ, nÀr olika hÀndelser har hopat sig kring dem!
 
I förrgĂ„r hade jag Ă€ven varit anstĂ€lld av Karlstad Kommun i hela 19 Ă„r😳
Otroligt! 
Ju Àldre jag blir, desto mer snopet kÀnns det att livet pÄ nÄt sÀtt bara har swishat förbi!
Hur hamnade jag hÀr, dÀr jag Àr idag...60 Är, fast jag gÄr omkring och tror att jag Àr runt 47!
 
Mer och mer kÀnns det som att jag förslösat mitt liv! Helt Àrligt, jag kÀnner mig stundom oerhört misslyckad! En tung kÀnsla att bÀra pÄ!
 
Men det Ă€r bara att bita ihop och se glad ut😬
Alltid lurar det nÄgon!
 
Utanför mitt fönster tyder vĂ€dret pĂ„ att hösten nu Ă€r hĂ€r, luften Ă€r klarare, det blĂ„ser i trĂ€den och det Ă€r vĂ€l bara en tidsfrĂ„ga innan löven faller🍁
 
Jag ska göra mitt bĂ€sta för att inte sjĂ€lv falla med demđŸ™đŸŒ
 
Hoppas Du har en skön söndagđŸ‘ŒđŸŒoch att Du Ă€r fylld av energi inför veckan som Ă€r i antĂ„gande😊
 
 
 

Kommentera hÀr: