0

6 juni idag

Att tiden går fort har väl inte undgått någon! 

 6 juni idag! 🇸🇪
 
Eller 🤔
Nä, riktigt så fort går det inte!
Men som kommunanställd får man numer kompensationsledigt om 6 juni infaller under en helg👌🏼
vilket den gjorde i år. 
Men i lönesystemet står det att det är kompensationsledigt för annandag pingst!
Eftersom det från början var den dagen man var ledig, den togs ju bort och det blev istället Sveriges Nationaldag som blev en röd dag.
 
Bla, bla, bla…
Hur som helst, idag har jag valt att ta ut ledigheten för den dagen🙏🏼
Vilken förmån👍🏼 och så underbart att få vara ledig en helt vanlig fredag😁
 
Jag har bokat tid för fotvård och ansiktsbehandling, så glad att "min" utövare är tillbaka från mammaledigheten!
 
Brukar unna mig denna lyxen 2 ggr/år!

De två senaste gångerna hade jag först en annan utövare, men det var inte samma proffsiga omhändertagande. 
Även fast hon var jättetrevlig, så nej!

Sen valde jag ett annat ställe närmare mitt hem, jösses!
Dit går jag aldrig mer och kommer ej heller att rekommendera det stället!
 
Men nu äntligen är ordningen återställd, cyklar gärna den milen som det är till I.C.I på Skoghall. 
(null)
Gamla badhusets lokaler på Skoghall.
Så mysig miljö, här är DU i fokus!
Det är så rofyllt, lugnt och avkopplande!
Varje gång har jag mot slutet av behandlingen
(jag kombobokar oftast)
tänkt tanken "tar de bort britsen nu så kommer jag sväva i luften"!
Kan varmt rekommendera detta ställe!
Värt varenda krona!
Tack mamma för att du fick mig att gå dit💗

Efter behandlingen idag ska jag träffa Camilla, en av alla mina kusiner.
Hon bor ett stenkast från salongen.
Vi ska gå till Folkets Hus och fika.
 
För av en händelse mötte jag en make till en annan av mina kusiner igår, när jag var på väg att hämta 10 paket saffran som jag bokat i en affär på andra sidan stan...😆
Av honom fick jag en biljett som gav 2 personer gratis fika (kaffe och tårtbit)
Och som på beställning gällde det bla på Folkets Hus på Skoghall just idag👌🏼
Tack för den Janne!
(null)
Totalt kommer det bli 2 mil på cykel idag så nog kan jag unna mig en tårtbit🍰.
För att fira att jag är ledig eller bättre upp, solen skiner med de bästa strålarna🌞det är ju också värt att fira!
 
Oavsett, jag ska ha en njutningsfull fredag, önskar Dig detsamma❣️
 

Kommentera här: